20 Yıllık Sigara Bağımlılığını 3 Ayda Yenmeyi Başaran Hemşire Sevda, Dumansız Hayata Adım Attı
Hakkari’nin Yüksekova ilçesinde, 20 yıl boyunca sigara içen hemşire Sevda Derinsu, Sağlıklı Hayat Merkezi'nde uzman desteği alarak sadece 3 ayda sigarayı bıraktı ve sağlıklı bir yaşam tarzına geçiş yaptı. Yüksekova Toplum Sağlığı Merkezi’nde çalışan Sevda, tütün ürünlerinin sağlığa zararları hakkında toplumsal farkındalık oluşturma amacıyla İlçe Sağlık Müdürlüğü tarafından yürütülen projelerden etkilendi. Başlangıçta "Artık çok geç, bıraksam ne değişir?" gibi düşüncelere sahip olsa da, 3 ay önce Sağlıklı Hayat Merkezi'ndeki Sigara Bırakma Polikliniği'ne başvurarak tütün bağımlılığından kurtulmayı başardı ve çevresine ilham kaynağı oldu. Sigarayı bıraktıktan sonra yaşam kalitesindeki hızlı değişimi anlatan Derinsu, "Nefes almakta zorlanıyordum, şimdi merdivenleri rahatlıkla çıkabiliyorum” dedi. Daha…